0,00 €

Retourneren

Toch niet het juiste product besteld? Of ben je niet helemaal tevreden over je product? Dan kan je het zonder probleem binnen de veertien dagen na ontvangst retourneren! Houd zeker rekening met onderstaande punten wanneer je een product wilt retourneren.

Wanneer kan ik een product retourneren?

Vanaf de dag dat je een product ontvangt, heb je een bedenktermijn van veertien dagen. Lees zeker onze retourvoorwaarden:

Je hebt veertien dagen de tijd om te beslissen of het product voldoet aan je eisen. Indien je niet zeker weet of je het product wilt houden, laat je het in de originele verpakking zitten. Moet je het product uitpakken om het te beoordelen? Beperk dit dan tot een minimum en pak enkel uit voor zover dat nodig is. Zorg ervoor dat het product in originele staat blijft en gebruik het product niet. In geval van aangebroken, incomplete of beschadigde producten, of producten die duidelijk gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht om de daardoor ontstane waardevermindering aan jou door te rekenen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100% van het aankoopbedrag. Is de verpakking beschadigd? Dan kunnen we ervoor kiezen het product slechts gedeeltelijk terug te betalen. Schrijf in ieder geval geen tekst op de verpakking en plak er geen stickers of plakband op.

Als je het product wilt terugsturen, dien je binnen veertien dagen na ontvangst van het product een retourformulier aan te vragen. Je hebt vervolgens veertien dagen om het product terug te sturen. Verpak de producten die je wilt retourneren goed beschermd in een stevige doos om beschadiging tijdens transport te voorkomen. Je draagt namelijk zelf het risico voor de retourzending. Wil je voorkomen dat je retourzending verloren raakt? Verzend het pakket dan aangetekend en bewaar je verzendbewijs. Zo kan je een eventuele vermissing van je product claimen bij de bezorgservice.

Sommige producten vallen onder de uitzonderingen, namelijk:

  • Producten vervaardigd conform instructies van de consument, zoals bedrukte bekers.
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen.
  • Producten elders gekocht dan direct bij Festicup.be (bijvoorbeeld via Bol.com, deze kunnen via Bol.com geretourneerd worden).

 

Waardevermindering

Wanneer producten gebruikt, beschadigd of zonder verpakking geretourneerd worden, zijn wij genoodzaakt waardevermindering in rekening te brengen. Deze waardevermindering kunnen wij echter pas bepalen nadat je het artikel retour hebt gezonden.

Praktijkvoorbeelden

Je bestelt een product en haalt het uit de verpakking om te bekijken of het aan je wensen voldoet. Wanneer je de verpakking opent en/of beschadigt terwijl dat niet noodzakelijk is om te bepalen of het product voldoet aan je verwachtingen, bestaat de kans dat wij de daardoor ontstane waardevermindering aan jou moeten doorrekenen. Deze kan oplopen tot 100% van het aankoopbedrag. Door de foto van het product grondig te bekijken en de productinformatie die wij verstrekken goed te lezen, kan je meestal bepalen of het product al dan niet geschikt voor je is. Daarnaast kan je tijdens kantooruren altijd vragen stellen aan onze klantendienst!

Terugbetaling

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt uitgevoerd, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering). Je ontvangt deze terugbetaling niet later dan veertien dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel akkoord gaat. We brengen in geen geval kosten in rekening voor dergelijke terugbetalingen. We mogen wachten met de terugbetaling tot we de goederen hebben teruggekregen.

Stappenplan retourneren

Wil je een product retourneren? Volg dan ons stappenplan. Wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk je geld terugkrijgt of dat er een ander product opgestuurd wordt.

  1. Vraag binnen veertien dagen na ontvangst van het product bij onze klantenservice een retourformulier aan via retour@festicup.be.
  2. Vermeld hierbij duidelijk je bestelnummer en de artikelen die je wilt retourneren.
  3. Je ontvangt binnen de 48 uur een retourlabel.
  4. Pak het product dat je wilt retourneren goed in, bijvoorbeeld in een stevige doos. Plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
  5. Plak het retourlabel op het pakket.
  6. Breng het pakket binnen bij een postpunt naar keuze.

Binnen veertien dagen na het ontvangen van je product moet je melding maken dat je iets retour wilt sturen. Vanaf het moment van melding heb je veertien dagen de tijd om het product retour te sturen.

Wanneer betalen wij de verzendkosten voor je retourzending?

  1. Wij betalen de verzendkosten van je retourzending indien een van onderstaande punten van toepassing is op jouw bestelling:
  2. Indien je een product hebt ontvangen dat je niet besteld hebt.
  3. Indien je een product defect geleverd krijgt en dit meldt binnen de zichttermijn.
  4. Indien je een product bij ons besteld hebt op basis van onjuiste productinformatie op de website.
  1. Je dient zelf de verzendkosten voor de retourzending te betalen indien een van onderstaande punten van toepassing is op jouw bestelling:
  2. Indien je een defect meldt buiten de zichttermijn.
  3. Indien je niet tevreden bent over een product.
  4. Indien je per ongeluk een verkeerd product hebt besteld.

Het bedrag is afhankelijk van het gewicht en formaat van de zending. Het basisbedrag voor het retourneren van pakketpost via Bpost bedraagt € 7,95.

Indien je als consument gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van de terugzending voor jouw rekening.

We raden je aan een retourzending te allen tijde met track and trace of aangetekend te verzenden met het door ons aangeleverde retourlabel. Indien je pakket tijdens het verzendproces zoekraakt bij een postverzendservice zijn wij niet aansprakelijk.

Zakelijke bestellingen retourneren

Heb je een zakelijke bestelling geplaatst? Dan gelden er andere voorwaarden voor retourneren. De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden: +32 (0)11 36 23 63. Wanneer na overleg een bestelling geheel of gedeeltelijk wordt geretourneerd, zullen er verwerkingskosten in rekening worden gebracht. De verwerkingskosten bedragen 15% van de aankoopwaarde van de geretourneerde producten plus een standaardtarief van € 4,50 excl. btw. Specifiek voor jouw bestelde producten en op maat gemaakte producten worden niet retour genomen.

Wat als ik via Bol.com heb besteld?

Heb je via Bol.com een product besteld dat je wilt retourneren? Vraag dan via de site van Bol.com een retourformulier aan.

Om je product te retourneren, log je in op je Bol.com-account. Binnen je account geef je aan wat je wilt retourneren. Bol.com stuurt je vervolgens een retourformulier. Op dit formulier staat ook het adres waarnaar je de retourzending kunt versturen. Bol.com zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk je geld of een ander product terugkrijgt. Geef je binnen je Bol.com-account niet aan dat je een product wilt retourneren en heb je gekozen voor achteraf betalen? Dan wordt het gehele bedrag van je aankoop in rekening gebracht.

Cookies & Privacy

Deze website gebruikt cookies.
Meer informatie Ok!